Може да не сте чували за него, но има вероятност да сте го практикували
Леонардо ди Каприо и Кери Мълиган като Гетсби и Дейзи в сцена от филма на Баз Лурман по романа на Франсис Скот Фицджералд „Великият Гетсби“ от 2013 г.
„Довечера отивам на кино/театър/изложба/еди си къде – кой иска да дойде с мен?“ Непрекъснато се натъкваме на подобни публикации във Facebook, но много често те не са предназначени за всички приятели на човека, пуснал тази обява. Само той си знае, че този пост е отреден за една конкретна личност, която харесва, и се надява да достигне до нея. Този, който е публикувал съобщението, вероятно вече знае, че обектът на неговите чувства се интересува именно от този филм, тази постановка, този художник и така шансовете му за успех нарастват.
Това завоалирано поведение в социалните мрежи се нарича гетсбинг. Смята се, че терминът е измислен от Матилда Додс – австралийски модел, която миналото лято определя тренда така: „Публикация на селфи, друго изображение и даже видео в социалните мрежи с една мисия – да го види нужният човек, това е гетсбинг.“
Името намеква за романа „Великият Гетсби“, чийто главен герой организира грандиозно празненство с много гости, защото се надява на него да дойде и любимата му Дейзи.
Подобно поведение демонстрира и Тед от сериала „Как се запознах с майка ви“, като вдига партита почти всяка вечер с идеята, че на някое ще се озове и Робин и така ще имат втора среща.
Може би и вие имате случай, при който сте публикували статус, и после сте проверявали час по час дали един конкретен човек го е видял? Ако е така - поздравления: вие също сте част от гетсбинг тенденцията. Тази малка манипулация на някои им се получава – доказателството е, че е доста популярна.
Марина Атанасова
Как човекът, с когото сте стигнали до конфликтна ситуация, може да бъде съюзникът, който не сте подозирали, че имате.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари